Interview Mark van der Meij

Over ons Medewerkers Interview Mark van der Meij

Mark van der Meij

Planning & Administratie

“Ik ben in mijn werk meegegroeid met QualityZorg”

Mark van der Meij

Mark van der Meij werkt sinds 2011 bij Excen. In eerste instantie hield hij zich vooral bezig met het declaratieverkeer, maar na verloop van tijd werd de klantenservice het belangrijkste onderdeel van zijn werk. Mark zet daarin altijd graag nét dat stapje extra voor de klanten die hij aan de lijn krijgt. ‘Het is fijn als je ze kunt helpen om tot de juiste productkeuze te komen’, zegt hij. ‘En het is ook goed om even de tijd te nemen om iemand zijn verhaal te laten vertellen als je merkt dat dit nodig is. De beloning is dat wij heel vaak complimenten krijgen over onze klantenservice.’

Toen Excen met de oprichting van QualityZorg een nieuwe stap wilde zetten om de kwaliteit van de wondzorg naar een hoger plan te tillen, was Mark daar graag bij. ‘Excen heeft de kennis op het gebied van wondzorg in huis en de opzet van QualityZorg – gespecialiseerde anderhalvelijns zorg in de thuissituatie – sluit daar perfect bij aan. Omdat het al direct na de start veel harder groeide dan was verwacht, was al snel iemand nodig voor de planning. Daar had ik wel oren naar.’

Mark begon door in Excel een plansysteem op te zetten. ‘Vanaf dat moment ben ik in mijn werk heel vanzelfsprekend meegegroeid met QualityZorg en steeds meer de hele administratie voor mijn rekening gaan nemen’, vertelt hij. ‘Dat is het leuke van een klein bedrijf met een actieve ondernemer die precies weet wat hij wil: je krijgt alle ruimte om mooie ontwikkelingen in gang te zetten. Hierbij heb ik heel veel vrijheid gekregen om het systeem efficiënter en meer tijdbesparend te maken. Op een gegeven moment zie je dat er herhaling zit in de patiëntinformatie die je invoert en dan besef je dat je die velden ook kunt voorsorteren in het systeem, zodat dit steeds prettiger wordt om mee te werken. En het leuke is natuurlijk dat zo’n systeem nooit perfect is en dat er dus altijd mogelijkheden zijn om het verder te verbeteren.’

Over afwisseling in zijn werk heeft Mark sinds zijn komst bij QualityZorg niet te klagen. ‘Nu zijn we weer bezig met aanpassing van het systeem voor medisch specialisten die met ons samenwerken en die zoveel mogelijk patiëntinformatie tot hun beschikking willen hebben, als basis voor optimale behandeling van de wond. Hoe meer gerichte informatie een specialist heeft, hoe gerichter hij een inschatting kan maken over de duur en de kosten van de wondzorg. Op basis van die informatie moet het in de toekomst mogelijk worden om met vaste budgets per patiënt te gaan werken. Iets wat nu nog niet bestaat, maar wat wel heel goed past bij het vernieuwende élan dat QualityZorg kenmerkt. En we hebben de beste mensen uit het land om ons heen om van te leren, dus ik ben ervan overtuigd dat we ook hierin gaan slagen.’