Afgelopen week heeft DNV Nederland een audit uitgevoerd op het kwaliteitsmanagementsysteem van QualityZorg. De audit was dit jaar gericht op:

• Het kwaliteitsmanagementsysteem van QualityZorg

• Nieuwe dienstverlening zoals eHealth en de QualityZorg academie

• Proces klachtafhandeling, MIC en MIM meldingen

• De dienstverlening aan huis (behandeling versus zorgindicatie en behandelplan)

 

DNV Nederland heeft zowel systeemaudits als interviews gehouden met collega’s op de werkvloer, het management en de directie. De auditor gaf ons aan het einde van de dag een mooi compliment over de professionele stappen die wij als organisatie wederom hebben gemaakt.

 

De auditor was zeer onder de indruk van de betrokkenheid en expertise van de medewerkers. Uit de audit dag zijn twee verbetersuggesties gekomen waarmee wij als organisatie aan de slag gaan. Verder zijn er geen bevindingen en mogen wij ons weer een jaar lang voorzien van het HKZ keurmerk.

 

Wat is HKZ certificering?

HKZ staat voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector, een branche specifieke norm, gebaseerd op de ISO 9001 norm.

 

De voordelen van HKZ certificering voor QualityZorg

QualityZorg hecht veel waarde aan een werkend kwaliteitsmanagementsysteem (KMS). Een goed werkend KMS levert een hogere efficiëntie door de continue verbetering van processen.

 

Daarnaast staat binnen het KMS de patiënt centraal en is de auditfocus gericht op de specialistische zorg die wij leveren. HKZ voldoet aan de ISO 9001 standaard waardoor we aantoonbaar werken aan onze kwaliteit van dienstverlening.

 

Een zeer mooi resultaat en complimenten waar wij als organisatie erg trots op kunnen zijn.