Hoe kan ik QualityZorg bereiken?

Qualityzorg is telefonisch bereikbaar van 8:30 tot 17:00 uur op 020-407 10 40. Na 17:00 uur is dit telefoonnummer bereikbaar voor spoed- en noodgevallen. Buiten onze telefonische bereikbaarheid kunt u ook een mail sturen naar info@qualityzorg.nl.

Hoe word ik patiënt bij QualityZorg?

We kunnen u in zorg nemen zodra we een uitgebreide verwijzing hebben ontvangen van uw huisarts of specialist in het ziekenhuis. Zij weten hoe ze u moeten aanmelden voor wondzorg, en bepalen de startdatum en frequentie van de zorg. Nadat de gegevens door ons gecontroleerd en ingevoerd zijn, nemen we contact met u op om onze werkwijze uit te leggen. U hoort dan wanneer ons eerste bezoek zal zijn en wat dit bezoek inhoudt.

Wie bestelt mijn verbandmateriaal?

Bij uw ontslag uit het ziekenhuis krijgt u voor de eerste zorgmomenten verbandmateriaal mee vanaf de afdeling, of wordt er materiaal voor u besteld bij de apotheek als u bent doorverwezen door de huisarts. De verpleegkundige van QualityZorg zal daarna controleren of er nog voldoende materialen zijn en regelt indien nodig dat er materialen worden aangevuld.

Ik heb een privé-afspraak, kan de zorg thuis op een ander moment gepland worden?

Nee, we kunnen bij het plannen van het zorgmoment geen rekening houden met privé-afspraken. We houden wel rekening met de medische afspraken die voor u gemaakt zijn en niet verplaatst kunnen worden.

Hoe laat kan ik de verpleegkundige verwachten?

De verpleegkundige die u gaat bezoeken belt u de avond van tevoren tussen 17:00 uur en 20:00 uur om de zorgtijd aan u door te geven. Omdat wij pas de dag voordat we u bezoeken de planning maken, en er tussentijds gedurende de dag nog dingen kunnen wijzigen, kunnen wij de planning niet eerder dan 17:00 uur definitief maken.

Krijg ik de wondzorg vergoed?

Per 1 oktober 2021 heeft QualityZorg een overeenkomst met alle ziektekostenverzekeraars, wat voor u betekent dat wij de geleverde zorg rechtstreeks mogen declareren. U krijgt daar geen nota van. Heeft u voor 1 oktober 2021 zorg van ons ontvangen? Dan kan dat in bepaalde gevallen betekenen dat er een andere werkwijze geldt, maar in dat geval bent u door ons geïnformeerd.

Hoe kan ik de geplande zorg afzeggen?

Zodra het geplande zorgmoment aan u is doorgegeven, is het niet meer zomaar mogelijk de zorg af te zeggen. Wij kunnen daarvoor de geplande tijd in rekening brengen. Wij worden daarom graag tijdig op de hoogte gebracht van medische afspraken waar we rekening mee moeten houden in onze planning. Met uw privé-afspraken kunnen wij helaas geen rekening houden.